Οδηγίες για δασκάλους με υπερκινητικούς μαθητές

Πάντα στις τάξεις συναντούμε κάποιο μαθητή ή σπανιότερα μια μαθήτρια που δύσκολα συμφιλιώνεται με τη καθιστή στάση στο θρανίο για πολλή ώρα. Τα παιδιά με τάση υπερκινητικότητας στριφογυρίζουν στο κάθισμα τους, ψάχνουν ευκαιρία να σηκωθούν από το θρανίο και να απομακρυνθούν από τη τάξη. Παρακάτω είναι κάποιες απλές οδηγίες που μπορεί να φανούν χρήσιμες στους δασκάλους με τέτοιο προφίλ μαθητών.

  1. Είναι σημαντικό ο μαθητής να κάθεται μπροστά και στο κέντρο της τάξης
  2. Να περιβάλλεται από συμμαθητές που αποτελούν καλά μοντέλα συμπεριφοράς (δηλ. παιδιά που δε σηκώνονται από τη θέση)
  3. Εάν είναι δυνατό, να κάθεται σε ατομική επιφάνεια εργασίας και όχι σε θρανίο
  4. Να επιτρέπετε στο παιδί να πάρει τη θέση που το βολεύει στη καρέκλα
  5. Να ενσωματώσετε στην εκπαιδευτική διαδικασία τη χρήση μπάλας αντιστρες ή άλλου μαλακού και φουσκωτού μικρού αντικειμένου το οποίο θα μπορεί να παίζει στα χέρια του
  6. Ζητήστε από το παιδί να σας βοηθάει σε μικροδουλειές, για παράδειγμα να ξύσει τα μολύβια
  7. Να καθορίστε στους μικρούς μαθητές σαφή σημεία στα οποία πρέπει να στέκονται, για παράδειγμα ένα χρωματιστό κύκλο στο έδαφος για να διατηρεί τη θέση του στη γραμμή
  8. Τέλος μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη διαδοχή εικόνων σα βοήθημα οργάνωσης. Το υπερκινητικό παιδί τσεκάρει οπτικά τα επιμέρους βήματα που ολοκληρώνει σε μια δραστηριότητα και  προχωρά στα επόμενα.

Αρετή Σταμούλη
Ψυχολόγος- Ειδική Παιδαγωγός