Ειδική Αγωγή
Ενότητες
Άρθρα
Γνωστικές λειτουργίες μαθητών με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας στο γραπτό λόγο

Έχει εδραιωθεί ότι τα παιδιά με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας παρουσιάζουν δυσκολίες στο γραπτό λόγο, μάλιστα σε ποσοστό 60% (Brown & Klein, 2011). Οι γνωστικές λειτουργίες που θεωρούνται υπεύθυνες, είναι η φτωχή κεντρική εκτελεστική μνήμη, η θεωρία του νου, τα ελλείματα στην επικοινωνία και τον κινητικό συντονισμό (Chavkin,2004).
Κύρια χαρακτηριστικά διαφοροποιημένης διδασκαλίας

Η διαφοροποιημένη διδασκαλία θεωρεί ότι η διδασκαλία δεν είναι μονοδιάστατη, αλλά ότι πρέπει να προσαρμόζεται στις ανάγκες όλων των μαθητών. Επιπλέον, η φιλοσοφία της είναι ότι όλοι οι μαθητές πρέπει να έχουν στη διάθεσή τους ένα ευρύ και ίσο φάσμα ευκαιριών για να κατακτήσουν τη μάθηση με τους κατάλληλους γι’αυτούς τρόπους. Τα βασικά χαρακτηριστικά της διαφοροποιημένης διδασκαλίας είναι...
Λίγα λόγια για τον ορισμό των Μαθησιακών Δυσκολιών (Μ.Δ.)

Ο πρώτος που εισήγαγε τον όρο «μαθησιακές δυσκολίες» ήταν ο Samuel Kirk το 1962 τονίζοντας ότι: τα παιδιά με δυσκολίες μάθησης παρουσιάζουν κάποια διαταραχή σε μια ή περισσότερες από τις διαδικασίες γραπτού και προφορικού λόγου και οι καταστάσεις αυτές ΔΕΝ οφείλονται σε αισθητηριακές βλάβες, σε νοητική καθυστέρηση, σε σοβαρές συναισθηματικές διαταραχές ή σε ανεπαρκείς κοινωνικές συνθήκες.
Οδηγίες για δασκάλους με υπερκινητικούς μαθητές

Πάντα στις τάξεις συναντούμε κάποιο μαθητή ή σπανιότερα μια μαθήτρια που δύσκολα συμφιλιώνεται με τη καθιστή στάση στο θρανίο για πολλή ώρα. Τα παιδιά με τάση υπερκινητικότητας στριφογυρίζουν στο κάθισμα τους, ψάχνουν ευκαιρία να σηκωθούν από το θρανίο και να απομακρυνθούν από τη τάξη. Παρακάτω είναι κάποιες απλές οδηγίες που μπορεί να φανούν χρήσιμες στους δασκάλους με τέτοιο προφίλ μαθητών.
Σύνδρομο Άσπεργκερ και σημάδια κατάθλιψης

Ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων με σύνδρομο Asperger υποφέρει από κάποιας μορφής κατάθλιψη. Δεν είναι απόλυτα ακριβές εάν η κατάθλιψη προκαλείται ως αποτέλεσμα των διαρκών αποτυχημένων προσπαθειών σε διάφορες δραστηριότητες και της απόρριψης που βιώνει καθημερινά ένα παιδί με σύνδρομο Asperger ή αν περιλαμβάνεται στα πλαίσια της αυτιστικής διαταραχής.
Χαρακτηριστικά των παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες-Παραδείγματα

Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες συνιστούν μια ανομοιογενή ομάδα (Hammill, 1990), με διαφορετικές ικανότητες και εκπαιδευτικές ανάγκες. Ωστόσο στη βιβλιογραφία αναφέρονται κάποια κοινά, προεξέχοντα χαρακτηριστικά των μαθητών με Μ.Δ, όπως δυσκολίες στο λόγο, δυσκολίες στις γλωσσικές ακαδημαϊκές δεξιότητες, δυσκολίες στα μαθηματικά...