Ψυχολογία και Ειδική Αγωγή

Αρετή Σταμούλη
Ψυχολόγος Συστημικής Προσέγγισης, Ειδική Παιδαγωγός, MA Special Needs

Οικογένεια

10 Λόγοι για να διαβάζετε παραμύθια στα παιδιά

Διαβάζετε παραμύθια στα παιδιά σας; Αν όχι, είναι καιρός να ξεκινήσετε, αφού το παραμύθι εκτός από την ψυχαγωγική του διάσταση αποτελεί ένα εργαλείο μάθησης και αγωγής. Συμβάλει στην ψυχοσωματική ανάπτυξη του παιδιού, επειδή ακριβώς επιτυγχάνει να έχει παιδοκεντρικό χαρακτήρα, με το παιδί να έχει ρόλο και ευθύνη στην εξιστόρηση.


Αδερφικοί καυγάδες: Τι στάση να κρατήσω;

Οι διαφωνίες είναι αναπόφευκτες σε όλες τις ανθρώπινες σχέσεις και πολύ περισσότερο ανάμεσα στα αδέρφια. Με αυτές τις απλές τεχνικές θα καταφέρετε να φέρετε ξανά την ειρήνη στο σπίτι σας.


Αλληλοστήριξη γονέων με παιδιά με ειδικές ανάγκες

Οι γονείς των παιδιών με συναισθηματικές ή αναπτυξιακές δυσκολίες βρίσκονται αντιμέτωποι με τα τυπικά άγχη κάθε γονέα αλλά και με μια σειρά από επιπρόσθετες έγνοιες, που αφορούν την ιδιαίτερη φροντίδα του παιδιού τους.Η υποστήριξη από το κοινωνικό περιβάλλον συμβάλλει στην μείωση του άγχους και της μοναξιάς. Ενώ έχει δοθεί, όμως, ιδιαίτερη σημασία στην υποστήριξη από την ευρύτερη οικογένεια (συγγενείς), τους επαγγελματίες και τους φίλους, δεν έχει φανεί η δύναμη της σχέσης με άλλους γονείς που έχουν παιδιά με ειδικές ανάγκες.


Γιατί τα παιδιά δεν πρέπει να βλέπουν τηλεόραση;

Οι γονείς σήμερα έχουν να νοιαστούν και να κάνουν πολλά πράγματα μέσα στην ημέρα τους. Η τηλεόραση είναι μια καλή λύση γι αυτούς για να απασχοληθούν τα παιδιά μέσα στο σπίτι. Η πολύωρη παρακολούθηση όμως βλάπτει! Σε αυτό το άρθρο παρουσιάζονται οι κίνδυνοι της τηλεόρασης για τα παιδιά.


Η επιθετική συμπεριφορά του παιδιού και η οικογενειακή ισσοροπία

Η επιθετικότητα είναι μια από τις «προβληματικές» συμπεριφορές, που μπορεί να εμφανίσει ένα παιδί. Γενικά, οι ονομαζόμενες «προβληματικές συμπεριφορές» των παιδιών, συνήθως έχουν τη ρίζα τους σε κακή επικοινωνία ανάμεσα στους ίδιους τους γονείς ή /και στη σχέση τους με τα παιδιά ή στην ύπαρξη βίας και έντονων συγκρούσεων μέσα στους κόλπους της οικογένειας.


Οι σταθμοί στην ανάπτυξη- 6 μηνών έως 3 ετών

Αναπτύσσεται σωστά το παιδί μου; Τι να περιμένω στην επόμενη φάση της ζωής του;Πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για να το εκπαιδεύσω σε μια καινούρια δεξιότητα; Παρατηρώ κάποια καθυστέρηση στην ανάπτυξη του, μήπως πρέπει να απευθυνθώ σε κάποιον ειδικό; Στόχος του παρόντος άρθρου είναι η παρουσίαση των ορόσημων ανάπτυξης ενός παιδιού από την ηλικία των 6 μηνών έως την ηλικία των 3 ετών.


Πώς να αποφύγετε να βάλετε τις φωνές στα παιδιά

Πόσοι από εσάς δεν έχετε οδηγηθεί σε φωνές και ουρλιαχτά από συμπεριφορές των παιδιών που σας βγάζουν έξω από τα ρούχα σας; Και παρόλο που η αντίδρασή σας είναι μέχρι ενός βαθμού δικαιολογημένη, ξέρετε πολύ καλά πως οι φωνές δεν οδηγούν πουθενά. Χρειάζεται μόνο λίγη ψυχραιμία και μερικές απλές τεχνικές που μπορείτε να υιοθετήσετε, για να μην φωνάζετε στα παιδιά...


Τι να κάνω όταν το παιδί δεν τρώει κάποια φαγητά;

Η πίεση για κατανάλωση είναι μία από τις συνήθεις πρακτικές που εφαρμόζουν οι γονείς ειδικά στα «ολιγόφαγα» παιδιά. Παρόλο που η πίεση μπορεί να έχει ένα άμεσο αποτέλεσμα, μακροχρόνια έχει μάλλον αντίθετα αποτελέσματα. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότερες τροφικές απέχθειες που αναφέρουν οι ενήλικες αφορούν τρόφιμα τα οποία πιέστηκαν μικροί να καταναλώσουν.


Το παιδί μου φέρεται άσχημα! Τι πρέπει να κάνω;

Τα παιδιά συνηθίζουν να εκδηλώνουν προκλητικές συμπεριφορές είτε στο σχολείο είτε στο σπίτι. Αυτό φέρνει αμηχανία και αγωνία στους γονείς για το πώς πρέπει να χειριστούν τη νέα κατάσταση.


Το παιδί σε ρόλο γονέα

Έρευνες στην οικογενειακή ψυχολογία, αλλά και η κλινική πράξη των ειδικών ψυχικής υγείας, μας έχουν αποδείξει έως τώρα ότι οι σχέσεις μέσα από τις οποίες διαμορφώνουμε τα βασικά μοτίβα της συναισθηματικής μας συναλλαγής, είναι οι σχέσεις που βιώσαμε μέσα στη πατρική μας οικογένεια. Ο ρόλος που έχει αναλάβει ο καθένας μας μέσα σε αυτή και ο τρόπος που έμαθε να σχετίζεται μέσα από αυτό το ρόλο ασυναίσθητα αναβιώνει και επαναλαμβάνεται σε πληθώρα διαφορετικών σχέσεων του παρόντος: εργασιακές, κοινωνικές, φιλικές και συντροφικές. Κατά ορισμένους ερευνητές μάλιστα, οι πρώιμες εμπειρίες στη γονεϊκή μας οικογένεια αποτελούν και τις πρώτες «εγγραφές» στον εγκέφαλο.


Μοιραστείτε το: