Σχολείο
Η σημασία της πρώιμης παρέμβασης

Τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες κατά τη διάρκεια της ανάπτυξής τους, όπως η κατακτηση της ομιλίας ή του περπατήματος. Μερικά παιδιά περπατούν πιο νωρίς ή πιο αργά από άλλα ενώ κάποια άλλα κατακτούν την ομιλία με πιο αργούς ή γρήγορους ρυθμούς. Σε γενικές γραμμές, τα παιδιά ακολουθούν μία συγκεκριμένη διαδικασία ανάπτυξης. Υπάρχουν όμως και εξαιρέσεις. Ορισμένα παιδιά αναπτύσσονται με πιο αργούς ρυθμούς και δεν ακολουθούν την προβλεπόμενη πορεία. Όσο γρηγορότερα εντοπιστούν αυτές οι καθυστερήσεις, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η βοήθεια που θα μπορέσεουν να προσφέρουν οι γονείς και όλοι όσοι φροντίζουν το παιδί. Ειδικά κέντρα για το παιδί διαθέτουν παιδαγωγούς ειδικά εκπαιδευμένους ώστε να αναγνωρίσουν νωρίς το πρόβλημα ή την ενδεχόμενη καθυστέρηση ανάπτυξης.
Στρατηγικές επικοινωνίας εκπαιδευτικών με γονείς

Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί παλεύουν να αναπτύξουν σχέσεις συνεργασίας και ένα αίσθημα «από κοινού συμμετοχής» με τους γονείς των μαθητών τους. Σε αυτούς τους μεταβαλλόμενους καιρούς καλούνται να διευρύνουν τις δεξιότητες αποτελεσματικής επικοινωνίας με πολλούς φορείς, ανάμεσα στους οποίους είναι οι γονείς.
Σχολική Βία: Ποιός είναι ο ρόλος του σχολείου;

Στη βιβλιογραφία αναφέρεται οτι τα περιστατικά σχολικής βίας καλύπτουν πια το μεγαλύτερο μέρος των σχολικών διαταραχών (Mayer & Furlong, 2010). Στην Ελλάδα σημειώνεται ότι το 10-15% των μαθητών πέφτει θύμα κάποιας μορφής βίας στο σχολείο.Στη προσπάθεια να δούμε ποιόν ακριβώς ρόλο παίζει το σχολείο σε αυτό το φαινόμενο, διαπιστώνουμε ότι το αρνητικό σχολικό κλίμα αυξάνει τη πιθανότητα εμφάνισης σχολικής βίας, με τον ίδιο τρόπο που το επίπεδο οργάνωσης και ευημερίας μια κοινωνίας (π.χ. φτώχεια) επηρεάζει τη ποιότητα ζωής των πολιτών της.