Ψυχολογία και Ειδική Αγωγή

Αρετή Σταμούλη
Ψυχολόγος Συστημικής Προσέγγισης, Ειδική Παιδαγωγός, MA Special Needs


Σας καλωσορίζω και εύχομαι μια ευχαρίστη περιήγηση. Εδώ θα βρείτε άρθρα και πληροφορίες που αφορούν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την οικογένεια και το σχολείο. Στόχος αυτής της ιστοσελίδας είναι η ολιστική ματιά πάνω σε θέματα που αφορούν την ανάπτυξη, τη σχολική και κοινωνική ένταξη των παιδιών.

Η διαφορετικότητα στη μάθηση

Η προσδοκία όλα τα παιδιά της ίδιας ηλικίας να μαθαίνουν με το ίδιο τρόπο είναι σαν να περιμένεις όλα τα παιδιά της ίδιας ηλικίας να φορούν το ίδιο μέγεθος ρούχων. Madeline Hunter.


Διδασκαλία των μαθηματικών με χειρονομίες

Η διδασκαλία των μαθηματικών με τη χρήση αφηρημένων χειρονομιών είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να τα μαθαίνουν τα παιδιά.


Ιστορίες σχολικού εκφοβισμού

Παρακολουθήστε αποσπάσματα που αφορούν το σχολικό εκφοβισμό. Πώς το βιώνει ο θύτης και πώς το θύμα;


10 Λόγοι για να διαβάζετε παραμύθια στα παιδιά

Διαβάζετε παραμύθια στα παιδιά σας; Αν όχι, είναι καιρός να ξεκινήσετε, αφού το παραμύθι εκτός από την ψυχαγωγική του διάσταση αποτελεί ένα εργαλείο μάθησης και αγωγής. Συμβάλει στην ψυχοσωματική ανάπτυξη του παιδιού, επειδή ακριβώς επιτυγχάνει να έχει παιδοκεντρικό χαρακτήρα, με το παιδί να έχει ρόλο και ευθύνη στην εξιστόρηση.


Χρήσιμες σελίδες με υλικό ειδικής αγωγής

Μία λίστα με ιστοσελίδες που προσφέρουν δωρεάν υλικό ειδικής αγωγής



Τα προφίλ μάθησης των μαθητών

Ο Rogers, με βάση τον «κύκλο της μάθησης του Kolb», τοποθέτησε σε τέσσερις κατηγορίες τους εκπαιδευόμενους με βάση τους τρόπους προσέγγισης της μάθησης.



Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Unlimited Access

Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Unlimited Access, 26 Φεβρουαρίου - 1 Μαρτίου 2015 Κεντρική Σκηνή & Μικρή Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών. Το Φεβρουάριο του 2015, η Αθήνα θα δει το χορό... διαφορετικά!


Το παιδί σε ρόλο γονέα

Έρευνες στην οικογενειακή ψυχολογία, αλλά και η κλινική πράξη των ειδικών ψυχικής υγείας, μας έχουν αποδείξει έως τώρα ότι οι σχέσεις μέσα από τις οποίες διαμορφώνουμε τα βασικά μοτίβα της συναισθηματικής μας συναλλαγής, είναι οι σχέσεις που βιώσαμε μέσα στη πατρική μας οικογένεια. Ο ρόλος που έχει αναλάβει ο καθένας μας μέσα σε αυτή και ο τρόπος που έμαθε να σχετίζεται μέσα από αυτό το ρόλο ασυναίσθητα αναβιώνει και επαναλαμβάνεται σε πληθώρα διαφορετικών σχέσεων του παρόντος: εργασιακές, κοινωνικές, φιλικές και συντροφικές. Κατά ορισμένους ερευνητές μάλιστα, οι πρώιμες εμπειρίες στη γονεϊκή μας οικογένεια αποτελούν και τις πρώτες «εγγραφές» στον εγκέφαλο.